o czym piszemy

Dołącz do nas

poniedziałek, 15 listopada 2010

Jak wykonać trudne zadania?





Zdarzają się w naszej społeczności trudne zadania. Z jednym z takim zadań spotkałam się w ostatnich dniach. Już wiedziałam czym zajmuje się zlecający i strona informacyjna podobała mi się. - "Szkoda tylko, że produkty sprzedaje tylko na allegro. Nie wszyscy przecież mają konto na allegro i nie wszyscy lubią tam robić zakupy" - Myślałam.

Dziś (wczoraj) widzę, zadanie: "Oddaję wam pod ocenę mój świeżo napisany sklep internetowy. Szczegóły wykonania zadania poniżej." - Niestety, poniżej nie ma nic. Zadanie jest za dwa punkty. Ale....

Jest w naszej społeczności zasada: Jeśli zlecasz zadanie, to szczegóły, łącznie z adresem strony, której ono dotyczy, podaj na pierwszym planie. Jest jeszcze jedna zasada: Nie dołączaj do wykonujących zadanie, jeśli nie masz zamiaru go wykonać. Po pierwszych doświadczeniach na Synergyonline, nauczyłam się, najpierw wykonywać zadania, potem dołączać do wykonujących, co jest już na ogół pokazaniem gdzie i jak wykonałam zadania. Tutaj (omawiane zadanie) jest to nierealne. Zero informacji a punktów można zdobyć aż 3. Zastanawiałam się więc czy kliknąć w zakładkę "Dołącz do wykonujących" - Już najmniej chodziło o te punkty, ile o zobaczenie strony sklepu, na którą czekałam.

Skoro już dołączyłam do wykonujących do pasowałoby jednak zadanie wykonać. Powody są dwa, a nawet i trzy.
  • Dostanie mi się negatywny komentarz - jeśli nie wykonam.
  • W profilu obniży się procent wykonywalności zadań.
  • Nie dostanę już nie 1-nego punktu, ale aż 3-ch.
I nie dostanę. Dlaczego? - Jest (i słusznie) wymóg: "Z racji tego iż za zadanie są aż 3 punkty, wymagam aby ocena była rzeczowa i rozbudowana. Zastrzegam sobie prawo do niezatwierdzenia zadania w przypadku niskiej wartości oceny".

Jakże ja mam pisać ocenę rzeczową i rozbudowaną, gdy nie widzę co do strony żadnych zastrzeżeniem poza jednym. Brak mi opcji płatności z różnych kont, (jeśli jednak klient chce coś kupić, jest opcja przelewu). Robiąc w internecie zakupy, robię przelew przez konto (każdy klient zaznacza swoje) i raz dwa, opłata dokonana. Reszta - działa świetnie. (podano testowe logowanie)
Sklep jest nowy, ocenią go najlepiej znawcy a ja oceniając z perspektywy potencjalnego klienta, jestem zachwycona sklepem, tak jak uprzednio byłam zachwycona stroną
informacyjną. I brakuje mi tu jeszcze opcji pt. Opinie. Poz tym mogę pogratulować sklepu www.sklep.gl-art.pl.

Myślę, że taki sklep jest lepszy od allegro, które powoli traci zaufanie. Jadnak ja sama robię zakupy głównie w sklepach biorących udział w programach partnerskich. Powód jest oczywisty. Dołączam do programu i jako partner mam możliwość oceny usług sklepu z perspektywy klienta (jeśli robię zakupy). Publicznej oceny - czyli niekoniecznie na stronie sklepu, ale i na swoich stronach, blogach itp. Wszędzie tam, gdzie jako partner polecam. Jeżeli więc jako klient, mam zastrzeżenia, co do uczciwości sklepu, piszę o tym, a trzeba wiedzieć, że partner nie pisze negatywnych opinii z powodu małych potknięć, lecz tylko w pełnym przekonaniu, o nieuczciwości i zazwyczaj wspólnie z innymi partnerami. Partnerzy nie muszą się znać, nie muszą mieć kontaktów, by pisać swoje opinie. W ich interesie leży uczciwość firmy, sklepu wobec klienta. I tak jak partnerzy mają siłę pozytywnie rozreklamować sklep, firmę itp. tak mają siłę rozreklamować negatywnie a w interesie sklepu leży uczciwość, bo zadowoleni partnerzy / klienci są gwarantem ich sukcesu, nie na dziś. lecz na całe lata - i bezkonkurencyjności.

Czy wykonałam trudne zadanie? - - Tak i nie. Zależy jak na patrzeć, i jak widzi to osoba zlecająca zadanie. Ktoś inny, podobne zaakceptował, ktoś inny nie musi. Każdy ma swoje kryteria.

Gdy jesteśmy razem - Tak się zaczęło!

5 komentarzy:

Prithika pisze...

Wzięłam udział w tym zadaniu i też opisałam jako klient. napisałam się ale było opłacalne. 3 pkt zarobione. Zauważyłam, ze teraz pojawia się trochę zadań, gdzie niestety nie ma podanych namiarów co mamy zrobić, tylko najpierw trzeba się zgłosić do wykonujących a następnie wykonywać. Jest to trochę podchwytliwe gdyż idzie w ciemno w coś w co może człowiek by się nie pakował, gdyby widział o co chodzi. Może warto dopisać punkt w regulaminie, że treść zadania musi być jawna i dokładnie przedstawiona dla wszystkich przed przystąpieniem do zadania. A zadania , gdzie brak byłoby takiej dokładnej informacji byłyby usuwane bez zwrotu punktów z licytacji.

Prezenty pisze...

Zauważ, że w naszej społeczności praktycznie nie ma regulaminu. Jest, nie pisany. Czyli zasady jakimi się kierujemy. Jeżeli ktoś nie podaje na wstępie podstawowych szczegółów, bierze na siebie ryzyko niskiej wykonalności zadań. Ale jak widzimy tu się opłaci, bo 3 punkty :)

glart pisze...

Ciekawe, ciekawe. Niestety wpadłem na to dopiero po tym jak to wystawiłem.

Uznałem, że informacje dla wykonujących to co mają ocenić i jak itp.

A sama informacja o zadaniu starczy że chodzi o ocenę. A tutaj nie.

Co do tego to nasunęły mi się pewne propozycje, które przedstawię na forum.

I myślę, że jeżeli ktoś by mi napisał że nie ma żadnych zastrzeżeń i wszystko mu się tam podoba, to też jest "rozbudowana ocena" - tym zapiskiem chciałem zachęcić innych do głębszego spojrzenia w mój projekt a nie do wybiórczego wyszukiwania wad.

Ocena to też mówienie rzeczy dobrych ;-)

xsdcangu pisze...

Czyli zadanie zaakceptowane. Dla mnie taka forma wykonywania zadań jest najlepsza, bo mam o czym pisać (w końcu blog jest o naszej społeczności), mogę pisać o minusach i plusach, mogę reklamować naszą społeczność i wasze strony :) I coś się w blogu dzieje. Dziękuję za akceptację i komentarz.

Anonimowy pisze...

Fajnie, że się dogadujecie.
Tak trzymać !

Tomek