o czym piszemy

Dołącz do nas

środa, 9 listopada 2011

Taka to współpraca



Temat mojego ostatniego zadania: „Zadanie testowe - kto szybszy ten lepszy”

Testowe, jako, że chciałam sprawdzić kim są użytkownicy, jak podchodzą do zadań i czy są tu ludzie z kręgu moich zainteresowań, Czy jest jeszcze sens zlecania i wykonywania zadań, czy tylko strata czasu.

Z założenia portal miał być pomocny, ale czy jest?

W istocie zabiera tylko czas i... zdobyte punkty. Brak regulaminu powoduje, że do zadania dołączają osoby, lubiące chyba żartować sobie z innych. Albo traktujące to li tylko, jak dobrą zabawę.

Dodałam zadanie w którym napisałam na wstępie.

Zadanie dla osób, które ukończyły 16 lat

Najpierw pobierz, potem dołącz do zadania:

Aby otworzyć ebooka, musisz posiadać zainstalowany DARMOWY program Adobe Reader w najnowszej wersji lub inny program, otwierający pliki w formacie PDF.

Jeżeli pobrałeś fragment, lecz nie chce Ci się przeczytać, nie dołączaj do zadania.

Dołącz... pamiętając, że zadanie będzie zatwierdzone, jeżeli przeczytasz pobrany fragment.
Do zadnia dołączyła osoba ze szkoły podstawowej.

Jak się okazuje, zadanie (samo pobranie) było łatwe dla dziecka, ale nie czytanie. Pobranie potwierdził/a (nie do końca jestem pewna czy to dziewczynka.), ale po dwóch odpowiedziach na pytania, napisał/a - „...nie odpisze na resztę pytań, bo nie bardzo chce mi się czytać. Sorki.
W dalszych informacjach widocznych tylko osobom klikającym w przyciskDołączam do wykonujących, podałam pytania, na które mogli odpowiedzieć tylko czytający publikacje.

Wystawiałam to zadanie za 10 punktów dla jednej osoby. Znając aktywność użytkowników wzięłam pod uwagę, że może nikt nie wykonać. Dołączyło dziecko - Moje podejrzenia, że głównymi użytkownikami są tu dzieci, miało się sprawdzić?
Jutro ponowię zadanie, może do wyczerpania punktów. Dobrze, że można teraz wybierać ilość zadań. Mniejsze ryzyko straty większej ilości punktów
Portal ruszył sprawnie, sami użytkownicy go reklamowali, na zlecenie (zadania punktowe), bądź z własnej inicjatywy ( między innymi i ja tak czyniłam), ponieważ wierzyliśmy w tę inicjatywę.

Glart pisze:
„ Oczywiście, odkąd tu przyszedłem zaszło wiele zmian. Na pewno pozytywnych. Powiadomienia, udostępnienie "strony" dla nie zalogowanych, jakieś rankingi, reklamy, nowy system zadań... To wszystko jest ok, ale nadal jest coś co mnie stąd odciąga. ”


Przyszliśmy tu niemal w tym samym czasie, więc i ja coś mogę o tym powiedzieć:


    Nie dobra jest zmiana z wyskakującymi okienkami. Ktoś podaje linka do strony, na której wykonał zadanie, a ja nie mogę go sprawdzić bo jest w wyskakującym okienku, ani skopiować ani weń kliknąć.

    Niedopracowany jest nowy system zlecania zadań.


Fajnie, że mogę dać zadanie za tyle punktów, za ile chcę dać, dla tylu osób, dla których chcę dać, ale... Miał być zwrot, niewykorzystanych punków ( Nie wszystkie wykonane a termin zadania minął ) - Nie ma zwrotu.

Powinny być terminy (dawno o tym pisałam) wykonywania i zatwierdzania zadań. Są terminy dołączania, nie wykonywania.

Np. Termin wykonania od chwili dołączenia - 3 dni.

Termin zatwierdzenia - 2 dni od wykonania. To wystarczy każdemu.
Np. zlecający zadanie daje termin jego zatwierdzenia na określoną ilość dni od chwili dołączenia do zadania, (wiąże się to z terminem wykonania zadania, od dnia dołączenia. Po tym terminie, blokuje uczestnika, (tylko w tym zadaniu) nie zatwierdza jego zadania, i inny użytkownik może je wykonać.

Za niezatwierdzone, ale wykonane zadanie powinny być karniaki dla zlecającego. np. odjęcie dodatkowych punków. Karne punkty mogłyby być dla wszystkich niezatwierdzających (pomimo wykonania) - stąd, ale nie tylko termin zatwierdzenia. 5 punktów. Podobnie gdyby zlecający zablokował wykonującego (pomimo, ze ten wykonał zadanie i prawidłowo wskazał sposób i miejsce jego wykonania.
I tu miałby sens działania moderatorów.

To powinno być w regulaminie, który powinien być opisany tak jasno, by nawet całkowicie początkujący internauci mogli przeczytać i zrozumieć.

Komentarze pod zadaniami powinny być możliwe do edytowania i służyć bezpośrednio do wyjaśniania problemów z zadaniem, wykonywaniem, - To pozwala nam oszczędzać czas, bo odpowiadamy jednemu, a czytają inni.

Powinny być grupy, ale nie grupy mikroblogów, (to już było) bo te są dla wszystkich, lecz grupy zainteresowań. Pasjonaci gier, łączą się z pasjonatami gier. Widzimy z jakiej grupy jest zlecone zadanie. Pasjonaci natury, pasjonaci ebiznesu, studenci - uczniowie, a nawet pasjonaci polityką. I co tam jeszcze użytkownicy wymyślą. - Na miarę zapotrzebowań.

Winna być możliwość zapraszania nowych użytkowników, ze wskazaniem im wyboru grupy.

Aby ten portal mógł być poważny, winny być grupy wiekowe. Bo inne są zainteresowania dzieci, inne nastolatków, inne starszych osób. Najlepiej jednak sprawdzałyby się grupy tematyczne. Przykład: Nie dobrze jest gdy do naszego zadania dołącza dziecko, które facebook ma dla zabawy i promuje na swojej stronie, stronę biznesową. Jest to niekorzystne dla tej strony. W tej chwili zlecamy zadanie, wykonuje je każdy, jak leci. Dla punktów.

Zastanawiałam się, czy są tu ludzie o zbliżonych do moich zainteresowaniach. To zadanie miało mi to pokazać. Jeżeli nie ma, miałam stąd odejść. Zanim ja podjęłam taką decyzję, zrobił to glart. Prawie już się z nami pożegnał.

Żeby było ciekawie, od pewnego czasu odnoszę wrażenie, jakby sam twórca snergyonline, zwyczajnie olewał ten portal :) - Zniechęcenie, czy studia?

A miało być tak pięknie! - Zapowiadało się

Nie! Kreski nie kładę. Wierzę w twórcę strony. Wierzę, że będę mogła ją znów polecać z takim przekonaniem jak w początkowym okresie.



1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Dziękuję za uwagi napisane na blogu.

U mnie, Tlera i widocznie wielu innych użytkownikach link "Eksportuj" działa bez zarzutu - zapisuje na dysk wszystkie informacje podane przez użytkowników w formularzu zadania.
Jeśli to nie działa, to proszę wyślij maila (adres na stronie Kontakt) ze zrzutem ekranu, dokładnym opisem. Rozwiążemy problem.
Napisałaś, że system nie zwraca punktów - zwraca po ręcznym zamknięciu zadania, nie po zdjęciu go listy zadań. Jest to napisane w [url=http://synergyonline.org/faq/#19]FAQ[/url].

Proponujesz zakładanie grup - już testowaliśmy coś podobnego, jest zbyt mało aktywnych użytkowników, aby wprowadzać grupy zainteresowań.

Zgadzam się co do moderatorów, powinni reagować na zgłoszenia nieprzyznania punktów itp. Jednak ktoś musi poświęcić swój czas na moderację.

Nie ma sztywnych terminów wykonania zadań - to jest ustalane przez autora zadania i jego realizatorzy muszą się dostosować.